Alla inlägg den 20 juli 2006

Av Carro Stenvall - 20 juli 2006 10:35

Kyrketorp, ÖlandIdag lämnade jag fastlandet för att spendera ett par dagar på Öland. Jag som tänkt spendera en dag på stranden i slöhetens tecken inser att det finns allt för mycket att se och uppleva så slappandet på stranden får allt bli en annan gång.När jag efter 2,5 timmar på färjan når Byxelkrok trampar jag direkt mot Ölands norra udde och fyren Långe Erik. för att sedan besöka trollskogen med stormvridna tallar, vikingagravar och vraket Swiks.Klockan är över nio på kvällen när jag når Kyrketorps camping. Jag hinner inte mer än slå upp mitt tält och börja med middagen innan en "granne" är framme och vill bjuda på te.Visst kan det vara otäkt att resa på egen hand men aldrig har jag träffat så många och vänliga människor på campingar och längs vägen.Denna kväll är det en barnfamilj från Holland som bjuder in mig. Det blir ett frenetiskt bläddrande bland kartor och samtal om både Sverige och Holland. Klockan är närmare tolv när jag tillslut kryper ner i min sovsäck för en god natts sömn.//Carro

Ovido - Quiz & Flashcards