Alla inlägg den 2 juli 2006

Av Carro Stenvall - 2 juli 2006 14:20

SollefteåPå upptäcksfärd. Min karta är inte speciellt detaljerad och på min väg mot sollefteå såg jag en spännande skylt "turistväg Sollefteå 35". jag svängde av och en hissnande nedförsbacke tog mig ner i dalen. Längs en smal och slingrig väg tog jag mig fram i ett sommarlandskap längs Ångermanälven. Vägen kantades av blommor i både vitt, gult, lila och rosa. På en udde ute i vattnet betar två hästar, en vissen midsommarstång vittnar om ett midsommarfirand. Till slut når jag Eds kyrka. under en blå himmel med enstaka bomullsmpln lägger jag mig i gräset i skuggan av björk. Nu är det bara en mil kvar till Sollefteå...där tar jag åter in på camping. Med glada husvagnsgäster till grannar blir jag bjuden på kaffe och fika, det smakar underbart gott. Kaffe är lite av en lyxvara som inte blir varje dag. På återseende!//Carro

Ovido - Quiz & Flashcards